Wir sind Hammarby. Nous sommes Bajen.

Sunday 15 February 2009

young boys of bern in luzern


Idag fick jag lite motvilligt stalla mig pa borta 'laktarn' eftersom en kompis med YB sympatier skulle ga med pa matchen. Jag fick intala mig att jag inte stod bland hundratals gnagare med sprak problem utan att detta var schweizare som gillade bajens tiger randiga alternativ.

Det kanns lite sa dar att hora hundratals grabbar/gubbar ropa efter unga pojkar. Kanske det ar gardare i alla fall? Skulle kunna tro at runt 500 gul svarta var dar. Dom verkade mest intresserade att vifta med flaggor, det var mycket tyst tillochmed efter att dom fick straff och lite senare slog in 2-3 malet pa overtid.

En sang jag nu har hort bade fran marseilles borta sektion och davos hockey grabbar ar den dar som visslas i borjan pa disneys 'robin hood' vet inte om detta ar en vanlig sang nufortiden men later ganska bra faktiskt.

2 comments:

Anonymous said...

var är bollen? såg ut som det var en bandymatch men det var bortakurvan... står klacken på långsidan som på söderstadion?

iamthewalrus said...

Genau, hemma klacken star pa bajen-vis pa langsidan. Borta klacken langt bakom malet